Psychologenpraktijk Nuku
psychotherapie leertherapie coaching supervisie

Klachtenprocedure

Als u ontevreden bent over de behandeling of u heeft een klacht, dan kunt u die het best eerst bespreken met uw behandelaar. Vaak gaat hier om misverstanden als gevolg van scheve verwachtingen, misinterpretaties of zelfs therapeutische triggers. Het bespreken met de behandelaar kan vaak voldoende zijn en vaak versterkt het gesprek de therapeutische relatie met de behandelaar. 

Wanneer het niet lukt om uw klacht of ontevredenheid rechtstreeks met uw behandelaar op te lossen dan heeft u twee opties:

1. U kunt u een appèl doen op een LVVP klachtenfunctionaris; de klachtenfunctionarissen zijn gespecialiseerd in het ontvangen van uw klacht en in het bemiddelen bij de afhandeling van uw klacht.  

2. U kunt zich wenden tot de Geschillencommissie voor de Vrijgevestigde GGZ-praktijken in Den Haag (postbus 90600, 2509 LP Den Haag). De onafhankelijke geschillencommissie kan een bindende uitspraak doen en kan u verder helpen met de eventuele extra keuzemogelijkheden. 

 
 
 
 
E-mailen
Map
LinkedIn