KwaliteitSstatuut
Kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format C
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. ALGEMENE INFORMATIE
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: dr. Pines Nuku Kwalificaties: BIG-nummer29913434225 (klinisch psycholoog) BIG-nummer 49913434216 (psychotherapeut);
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: psychologenpraktijknuku
Kerkhof Psychotherapie E-mailadres: info@psychologenpraktijknuku.nl Praktijk gegevens: Praktijk gegevens: KVK 50267213 Website: www.psychologenpraktijknuku.nl; praktijk AGB-code 94058208
2. Biedt zorg aan in
Zorgprestatiemodel conform psychologische interventies.
2a.
(voorheen) generalistische basis-ggz
(voorheen) de gespecialiseerde-ggz
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm): ontwikkeling stoornissen (zoals ADHD autisme en leerproblemen) internaliserende stoornissen (zoals depressie-, angst- paniek-, trauma-, eet- en seksuele problemen), externalisernede stoornissen (ADHD, ODD maar ook vormen van persoonlijkheidsstoornissen zoals narcistische- en borderline- en theatrale persoonlijkheid stoornis) stoornissen in de onthechtheid (zoals ontwijkend en afhankelijke persoonlijkheidsstoornissen)
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet.
Cliënten kunnen behandeld worden voor depressie en burn-out, angst en spanning, gespannenheid en lichamelijke problemen, relatieproblemen, piekeren, rouw en trauma. Speciale aandacht is er voor persoonlijkheidsstoornissen. Ook kunnen cliënten terecht voor advies, persoonlijkheidsonderzoek, diagnostiek en consultatie en coaching. De praktijk is gericht op volwassenen van 18 jaar en ouder. Behandeling is ook mogelijk in het Engels Italiaans en Albanees De praktijk zet e-Health behandeling in waar mogelijk. De behandeling is voornamelijk psychotherapie en waar geïndiceerd met EMDR. Per definitie worden familieleden of partners betrokken bij de behandeling.
3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
(Pervasief) Depressie en Angst, autisme en ADHD, trauma en persoonlijkheidsstoornissen.
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Indicerend regiebehandelaar
Naam: Pines Nuku, BIG-nummer29913434225
Coördinerend regiebehandelaar
Naam: Pines Nuku, BIG-nummer29913434225
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder: Huisartsenpraktijk(en), collegapsychologen en -psychotherapeuten ggz-instellingen
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Merv. drs. L. Cefo, psychiater BIG-nummer 09064650601
mevr. drs. K.S. Videc, psychiater BIG-nummer 59066820101
mevr. drs. J. Tuijl, psychiater BIG-nummer 49024367201
dhr F.P. Brosterhaus Dors, huisarts BIG-nummer 99020700401
mevr. drs. M.L. Jacobs, huisarts, BIG-nummer19031344101
dhr. H.F. Breukel, Sociaal Psychiatrisch verpleegkundige, BIG-nummer19043038530
mevr. M. Schouten, Sociaal Psychiatrisch verpleegkundige, BIG-nummer59041764430
mevr. A. de Groot, Sociaal Psychiatrisch verpleegkundige, BIG-nummer 79052952030
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft: Consultaties, waarneemregeling, diagnostiek, intervisie, medicatie, op- en afschaling
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij ( huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
Voor suïcidale crisissituaties en spoedeisende hulp wordt patiënten verwezen naar de huisartsenpost voor avond, nacht en weekend, Via huisartsenpost of eigen huisarts kan de acute dienst van de GGZ worden ingeschakeld.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: Bovenstaande regelingen dekken alle voorkomende situaties
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de collega’s ven mijn RVE van 1nP
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
In dit lerende netwerk komen bijv. casuïstiek, complicaties, benchmarks en inhoudelijke thema's aan de orde. Bijeenkomsten worden georganiseerd om te reflecteren op ieders rol in de patiëntenzorg in de keten, vooral waar het gaat om suïcideproblematiek. Gewerkt wordt met agenda, aanwezigheidslijst en verslag. Daarin komt naar voren: reflectie op het eigen handelen en praktijkvoering en kwaliteitsstandaarden.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? nee
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik voor zelfbetalers hanteer, gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden De beroepscode van mijn beroepsvereniging
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
NIP Nederlands Instituut van Psychologen Geschillencommissie vrijgevestigde GGZ-praktijken Den Haag
https://www.lvvp.info/voor-cliënten/hoe-te-handelen-bijklachten-over-de-behandelaar/
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
dhr. H.F. Breukel, Sociaal Psychiatrisch verpleegkundige, BIG-nummer19043038530
mevr. M. Schouten, Sociaal Psychiatrisch verpleegkundige, BIG-nummer59041764430
mevr. A. de Groot, Sociaal Psychiatrisch verpleegkundige, BIG-nummer 79052952030
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. HET BEHANDELPROCES - HET TRAJECT DAT DE PATIËNT IN MIJN PRAKTIJK DOORLOOPT
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen). Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.psychologenpraktijknuku.nl
12. Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt): Patiënten melden zich aan via een online aanmeldformulier. Binnen 3 werkdagen worden de aanmeldingen beantwoord. Ik maak met patiënten een afspraak voor een intake binnen 4-8 weken. Tenzij er een wachtlijst of aanmeldpauze is. Voor de intake worden patiënten gevraagd via Therapieland enkele (ROM)- vragenlijsten in te vullen. Na de intake is er geen wachttijd voor aanvang van de behandeling. Alle communicatie met de patiënt verloopt direct via e-mail of telefoon met mij.
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja
13. Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt): Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling.
Bespreking van de voortgang van het behandelplan. Bespreking van tussentijdse (ROM) -metingen met psychometrische instrumenten. Waar nodig wordt altijd een naaste van de patiënt betrokken, zeker in geval van suïcidaliteit. Deze worden minstens een maal uitgenodigd aanwezig te zijn bij een therapiesessie.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM): Voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie behaalde resultaten, (ROM)-vragenlijsten voor, tijdens, en bij afsluiting behandeling, evaluatie door patiënt. Evaluaties van elke behandelsessie. De zorgvraagzwaarte wordt getypeerd m.b.v. de Honos+.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Bij BGGZ na de eerste 3 sessies en voor afsluitendgesprek; bij SGGZ worden evaluatie termijnen afgesproken, meestal na de eerste drie maanden, en na een half jaar.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe): CQI-vragenlijst en persoonlijk gesprek, ook naar aanleiding van evaluatielijsten van iedere individuele sessie
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
15. Omgang met patientgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. ONDERTEKENING
Naam: dr. Pines Nuku:
Plaats: Sommelsdijk
Datum: 16-03-2023
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld